Klant:

Stichting Hivos - The Power of the Fair Trade Flower

Onze rol:

Concept en realisatie Radiospots 25 sec. en Tag-on 5 sec.

Bureau:

ZIGT Studio

De campagne ‘The Power of the Fair Trade Flower’ vertelt het verhaal van vrouwen in de Afrikaanse bloementeelt. Jaarlijks worden miljarden bloemen vanuit Afrika naar ons land verscheept. Bloemen die door vrouwen worden gekweekt en geplukt. Vaak onder slechte omstandigheden. Elementaire arbeidsrechten worden geschonden, seksueel misbruik komt veelvuldig voor en blootstelling aan pesticiden richt gezondheidsschade aan. Met de campagne ‘Power of the Fair Trade Flower’ wil stichting Hivos het aanbod van ‘eerlijke bloemen’ op de Nederlandse markt vergroten en beter zichtbaar maken. Centraal staat het belang van eerlijke geproduceerde bloemen en de vraag hoe producenten, bloemisten, retailers en consumenten daaraan kunnen bijdragen. Stichting Hivos heeft hiervoor een toolkit gemaakt voor bloemisten en retailers waar materialen en ideeën worden gegeven om dat in de praktijk te brengen en klanten daarme kan helpen een goed geïnformeerde keuze kunnen maken.


In het kader van Moederdag heeft ZIGT Studio een radiospot bedacht en ontwikkeld om voor consumenten de aandacht te vestigen op eerlijkebloemengids.nl. Via eerlijkebloemengids.nl kunnen consumenten de dichtstbijzijnde bloemist vinden die aangesloten is bij ‘The Power of the Fair Trade Flower”.

Alles
Audio
Online
Print
Video
  • Logo_Stannah_800x597_FC
  • Sticky Presentations Logo
  • SwissCheese ZIGT Studio
  • Hoofdvaart College